FAQ - Oftest stillede spørgsmål
Jeg har modtaget en automatisk mail fra Tripple Tracks modulcheck system, hvor der står at min enhed ikke virker. Hvad er der galt?
Tripple Tracks system overvåger alle trackere og vil periodisk køre kontrol af disse enheder. Systemet tjekker om trackeren har en ordentlig forbindelse – skulle det ske at trackeren ikke har dette, vil en automatisk mail blive sendt.
Skulle det ske, at din bil holder uden strøm på, kan det være en årsag til du har fået en automatisk servicemeddelelse på e-mail (gælder kun modeller der er tilkoblet bilens strømnet). Skulle det ske at din enhed befinder sig et sted, hvor signalet på GSM nettet ikke er kraftigt nok, kan dette være årsagen til du har modtaget den automatiske e-mail.
Endnu en mulighed kan være, at der ikke er datatrafik tilgængeligt (3G dækning) lige der hvor din GPS tracker befinder sig.
Det kan også være, at din GPS sporingsenhed befinder sig eksempelvis i en p-kælder i en periode hvor systemet har tjekket din GPS tracker, og da er det ikke muligt at se satellitterne fra himlen, og derfor mangler der GPS dækning.
I perioder hvor telefonselskaberne har nedbrud på mobil-nettet, vil det også kunne afstedkomme at vores modulcheck system sender en automatisk e-mail til dig.
Det ses af og til at i forbindelse med reparation eller anden form for vedligehold på f.eks. bil eller båd hvor en GPS tracker er monteret, at denne udsættes for fejlstrøm, eller at montøren har vendt signalstikket forkert, i fald GPS sporingsenheden har været frakoblet.
I forbindelse med service, er det ofte set, at mekanikeren har glemt at tænde trackeren inden den igen tilsluttes bilens eller bådens ledningsnet.
Endelig kan det også være, at der er sket en fejl i selve enheden, som så ikke virker mere. Dette er dog meget sjældent set.
Har du en MUB, der er batteridrevet, kan det være, at enheden er løbet tør for batteri, og dette skal skiftes. Dette kontrolleres ved at du kontakter os og vi tjekker om enheden mangler strøm. Det kan tage op til 4 timer at kontrollere dette.
Skulle du have modtaget en servicemeddelelse pr mail fra Tripple Track, så kan du starte med at kontrollere, om der er strøm på objektet hvor GPS trackeren er monteret (gælder ikke ved MUB da disse er selvforsynende – se ovenstående punkt). Tjek om enheden er blevet gemt yderligere af vejen end normalt. Tjek med dit log-in, om du kan få en aktuel position online i Tripple Track Webfleet.
Hvis du får en aktuel position på skærmen, så vil du få en e-mail efter få minutter, der giver en melding om, at din GPS enhed igen virker.
Såfremt du ikke får en position frem og ikke modtager en mail om at din enhed igen virker, kontakt os da i vores åbningstid, og få problemet løst.
Hvorfor skal jeg selv opsige eller melde ændringer til mit abonnement?
Når du f.eks. har en bil hvor forsikringsselskabet har stillet krav om at du får monteret en forsikringsgodkendt Tripple Track GPS tracker, tegner du derfor et løbende abonnement hos os. Tripple Track har ikke nogen form for registersammenføring med forsikringsselskaber, bilforhandlere eller SKAT – CRM Central Registeret for Motorkøretøjer eller CPR register, og vi får således ikke automatisk information om at du har købt ny, solgt eller afmeldt din bil, alternativt fået ny adresse.
En opsigelse skal altid ske skriftligt for at undgå misforståelser. Opsigelsen skal e-mailes til: bogholderi@trippletrack.dk , faxes til +45 44927700 eller sendes med post til Tøndervej 1 b, DK-6200 Aabenraa. Øvrige ændringer meldes ind på e-mail info@trippletrack.dk eller på tlf. 44921800 hverdage mellem 8:00 og 16:00.
Hvordan flytter jeg en Geofence Zone i webfleet?
Vi har lavet en dedikeret guide, som du kan downloade som PDF: her
Hvorfor virker Webfleet eller webtracking ikke korrekt for mig?
Hvis du benytter Internet explorer kan der være problemer med visning, vi har lavet en guide som du kan download som PDF: her
Hvor er mine kørebogsdata?
Husk at gemme dine kørebogsdata med kort mellemrum (vent højst 10 minutter inden du gemmer), da du ellers risikerer at miste data når du efter lang tid gemmer, printer eller sender til Excel.
Betaling?
Der kan betales via betalingsservice, se mere info her: Betalingsservice
Vort IBAN nr er:
DK9379300001262378
BIC/SWIFT kode AAKRDK22
Bankinfo til indbetaling af din faktura:
Kreditbanken
Regnr. 7930
Konto 0001262378
Kan jeg demo webfleet systemet?
Ja, vi har lavet en demo bruger så man kan se hvordan systemet ser ud, mere information forneden.
Ps. husk at bruge login oplysningerne under linket.
Webfleet demo login, se her.
Fandt du ikke en løsning på dit problem?
Du er velkommen til at kontakte os, også hvis dit problem står beskrevet foroven men svaret ikke var tilstrækkeligt.
Vi sidder klar til at løse dit problem fra kl. 8 til kl. 16 – mandag til fredag.
Vores FAQ bliver kun bedre af at vi får feedback, så tag gerne kontakt til os.