FAQ 

Her postes løbende de oftest stillede spørgsmål.

 

Indhold 

 

Spørgsmål:
Jeg har modtaget en automatisk e-mail fra Tripple Tracks modulcheck system, hvor der står at min enhed ikke virker. Hvad er der galt?

 

Svar:

Tripple Tracks system overvåger alle GPS trackere, og kører periodiske kontrol af disse. Når en GPS sporingsenhed kontrolleres, sender vores system en kommando ud via mobiltelefonnettet over Telenors netværk og de operatører som Telenor har aftaler med i udlandet.

Systemet tjekker om der er GSM forbindelse, om der er GPS position på din enhed, om der er GPRS (data trafik via mobiltelefon nettet) samt flere andre tekniske ting.

Skulle det ske, at din bil holder uden strøm på, kan det være en årsag til du har fået en automatisk e-mail (gælder kun modeller der er tilkoblet bilens strømnet). Skulle det ske at din enhed befinder sig et sted, hvor der ikke er kraftig nok signal på GSM nettet, kan dette være årsag til du har modtaget den automatiske e-mail.

Endnu en mulighed kan være, at der ikke er datatrafik tilgængeligt (3G dækning) lige der hvor din GPS tracker befinder sig.

Det kan også være, at din GPS sporingsenhed befinder sig eksempelvis i en p-kælder i en periode hvor systemet har tjekket din GPS tracker, og da er det ikke muligt at se satellitterne fra himlen, og derfor mangler der GPS dækning.

I perioder hvor telefonselskaberne har nedbrud på mobil-nettet, vil det også kunne afstedkomme at vores modulcheck system sender en automatisk e-mail til dig.

Det ses ofte, at i forbindelse med reparation eller anden vedligehold på f.eks. bil eller båd hvor en GPS tracker er monteret, at denne udsættes for fejlstrøm, eller at mekanikeren vender signalstikket forkert, i fald GPS sporingsenheden har været frakoblet.

I forbindelse med service, er det ofte set, at mekanikeren har glemt at tænde trackeren inden den igen tilsluttes bilens eller bådens ledningsnet.

Endelig kan det også være, at der er sket en fejl i selve enheden, som så ikke virker mere. Dette er dog meget sjældent set.

Har du en MUB, der er batteridrevet, kan det være, at enheden er løbet tør for batteri, og dette skal skiftes. Dette kontrolleres ved at du kontakter os og vi tjekker om enheden mangler strøm. Det kan tage op til 4 timer at kontrollere dette.

Skulle du have modtaget en servicemeddelelse pr mail fra Tripple Track, så kan du starte med at kontrollere, om der er strøm på objektet hvor GPS trackeren er monteret (gælder ikke ved MUB da disse er selvforsynende – se ovenstående punkt). Tjek om enheden er blevet gemt yderligere af vejen end normalt. Tjek med dit log-in, om du kan få en aktuel position online i Tripple Track Webfleet.

Hvis du får en aktuel position på skærmen, så vil du få en e-mail efter få minutter, der giver en melding om, at din GPS enhed igen virker.

Såfremt du ikke får en position frem og ikke modtager en mail om at din enhed igen virker, kontakt os da i vores åbningstid, og få problemet løst.

 

 

Spørgsmål:
Hvorfor skal jeg selv melde flytning af tracker til ny bil, eller ændringer til eller opsigelse af mit abonnement?

 

Svar:

Når du f.eks. har en bil hvor forsikringsselskabet har stillet krav om at du får monteret en forsikringsgodkendt Tripple Track GPS tracker, tegner du derfor et løbende abonnement hos os. Tripple Track har ikke nogen form for registersammenføring med forsikringsselskaber, bilforhandlere eller SKAT – CRM Central Registeret for Motorkøretøjer eller CPR register, og vi får således ikke automatisk information om at du har købt ny, solgt eller afmeldt din bil, alternativt fået ny adresse.

En opsigelse skal altid ske skriftligt for at undgå misforståelser. Opsigelsen kan e-mailes til: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. , faxes til +45 44927700 eller sendes med post til Møllemærsk 29, st. DK-6200 Aabenraa. Du kan også benytte ”Kontakt os” formularen i menuen foroven. Øvrige ændringer kan meldes ind på tlf. 44921800 hverdage mellem 8:00 og 16:00.

 

 

Spørgsmål:
Flytte Geofence zone i webfleet?

 

Svar:

Følg denne vejledning: Flytte Geofences

Gem evt. dokumentet først.

 

Opsætte Geofence

Med en TT-100 tryghedsalarm som mange eksempelvis bruger som overfaldsalarm eller tryghedsalarm for ældre eller demente m.v., er det muligt at oprette op til 50 forskellige geofence zoner. Altså områder man vælger på et landkort, hvor man kan definere om der skal gå en SMS besked til en given modtager, enten når man går ind i et område eller går ud af et område.

Vi har skrevet en vejledning til dette, og gemt i PDF format, som du kan se HER

 

 

Spørgsmål:
Hvorfor virker mit kodeord til Webtracking ikke længere?

 

Svar:

Der lukkes stille og roligt ned for Webtracking konti, og i den forbindelse fremsendes login og password til din nye webfleet konto ud pr. mail.

Skulle du mod forventning ikke have modtaget en sådan mail, bedes du skrive til os via ”Kontakt os” i menuen ovenfor, så vil du få et nyt login tilsendt.

 

Spørgsmål:
Betaling?

 

Svar:

Der kan betales via betalingsservice, se mere info her: https://trippletrack.dk/index.php/pbs eller via Swipp, som du finder vejledning til her: http://swipp.dk/

Vores oplysninger:

Mobilnummer: 60976023

Tripple Track Europe

HUSK at skrive fakturanummer i feltet "Tekst til modtager" - i eksemplet nedenfor er indsat "Faktura 5028790":

Swipp